Nuotoliniai mokymai PAGALBINIŲ PRIEMONIŲ IR LAVINAMŲJŲ ŽAISLŲ NAUDOJIMAS KŪDIKIŲ IR VAIKŲ MOTORINĖS RAIDOS VYSTYMUI. REKOMENDACIJOS IR GAIRĖS 2024.04.09

26.00

Neturime

PAGALBINIŲ PRIEMONIŲ IR LAVINAMŲJŲ ŽAISLŲ NAUDOJIMAS KŪDIKIŲ IR VAIKŲ MOTORINĖS RAIDOS VYSTYMUI. REKOMENDACIJOS IR GAIRĖS.

LEKTORIAI: Agnė Novickienė, Lukas Kamarauskas.

DATA/LAIKAS: 2024 m. balandžio 9 d. Pradžia 10 val.
TRUKMĖ:  5 ak. val.
MOKYMŲ TIPAS: Mokymai vyks nuotoliniu būdu („ZOOM“ platformoje). Visiems dalyviams sekančią dieną po tiesioginės transliacijos bus išsiųstas mokymų vaizdo įrašas.

KAINA: 26 Eur

Programa yra suderinta su SAM ir registruota METAS sistemoje. Išduodami 5 kvalifikacinių val. elektroniniai PAŽYMĖJIMAI tinkami licencijai pratęsti / gauti: gydytojai (visos profesinės kvalifikacijos), bendrosios  praktikos slaugytojai (visos profesinės kvalifikacijos), slaugytojų padėjėjai, ergoterapeutai, kineziterapeutai, gydomojo masažo specialistai, klinikiniai logopedai, medicinos psichologai.

Mokymai tinkami ir šių specialistų kvalifikacijos kėlimui: socialiniams darbuotojams, edukologijos specialistams, specialiesiems pedagogams, logopedams, masažuotojams bei visiems specialistams, dirbantiems su vaikais ir kūdikiais arba jų tėveliams. Jiems bus išduodami VšĮ Žinių laboratorijos Empatija pažymėjimai.

Prisijungimus (ir visą reikalingą informaciją) išsiųsime iš mokymai@empatija.lt pašto į Jūsų registruojantis nurodytą el. paštą 1 d.d. prieš mokymus.

MOKYMŲ PROGRAMA:

Kūdikio iki vienerių metų vystymosi raida. Kokios priemonės yra skatinančios vystymosi raidą, o kokios nėra rekomenduojamos.
• Kaip skatinti kūdikio taisyklingą judesių vystymąsį (sėdėjimą, stojimą, vartymąsį, ropojimą, vaikščiojimą ir t.t.) naudojant pagalbines priemones.
• Tendencijos kokia seka tėvai įsigyja kūdikių veiklos įtaisus: ar visi yra pirmo būtinumo pirkiniai?
• Veiklos įtaisų/priemonių privalumai ir trūkum Kai šie įtaisia gali neigiamai/teigiamai paveikti kūdikio sėdėjimo raidą (vibro-kėdutė/gultukas, lavinamasis kilimėlis, „Bumbo” sėdynė, šokliukas, vaikštynė,vaikštukas/stumdukas, kojomis paspiriama mašinėlė, muzikinis veiklos staliukas, spyruoklinis „gultukas”).
• Kada rekomenduojama, kada draudžiama.

LEKTORĖ: AGNĖ NOVICKIENĖ – kineziterapeutė, praktikuojanti nuo 2008 metų, LSMU „Sveikatinimas ir reabilitacija” programos magistrė. Tėvystės Pradžiamokslio Mokyklos „Gandro lizdas” konsultantė, lektorė.

Vaiko sensorikos, smulkiosios motorikos ir žaidimų raida – kodėl tai svarbu renkantis žaislus? Tinkamiausi žaislai ir veiklos 3 – 5 m. amžiaus vaikams.

Tinkamiausi žaislai ir veiklos kūdikiams (1m.):
• Kramtukai ir daiktų dėjimas į burną, vonios žaislai, stimuliaciniai (šviečiantys ir stiprius garsus skleidžiantys žaislai) – vengti ar ne? Priešinga mokykla – naudoti tik medinius žaislus?
• Kontrastinės kortelės, knygelės, barškučiai, karuselės, priežasties – pasekmės žaislai.
• Kokius įgūdžius svarbu išsiugdyti iki 1m. kokiomis priemonėmis tai padaryti?
• Tinkamiausi žaislai ir veiklos 1-3m. vaikams.
• Žaidimai su buitiniais objektais (puodai, šaukštai, indai, keksiukų formelės ir pan.). Kodėl su nupirktais NAUJAIS žaislais vaikas nežaidžia, o su senu puodu ir magnetukais žaidžia – blogai ar gerai?
• Kokiais žaislais ir būdais skatinti savarankišką vaiko žaidimą.
• Žaislų rotacija: kaip susidėlioti žaislus, kad jie būtų patrauklūs vaikui ir svarbiausia – naudojami.
• Sensoriniai žaislai ir jų svarba tolimesnei vaiko raidai (smėlis, įvairios masės, prožektoriai, garsiniai ir piešimo žaislai, muzikiniai instrumentai).
• Rūšiavimo žaislai ir vizualinio suvokimo priemonės (dėlionės, puzlės, kaladėlės).
• Maisto ruošimo priemonės (medinės pjaustomos daržovės, picos, kavos aparatai ir t.t.).
• TOP 10 būtinų žaislų sąrašas šiame amžiaus tarpsnyje: ką rinktis ir ko ne? (asmeninė ergoterapeuto ir tėčio patirtis).
• Steriotipai: mergaitiški ir berniukiški žaislai.

Tinkamiausi žaislai ir veiklos 3-5 m. vaikams:
• Vaizduotės žaidimas ir priemonės.
• Socialinis žaidimas ir priemonės.
• Kūrybiškumo lavinimas – kaip su viena priemone pažaisti skirtingus žaidimus, kurie taip pat gali lavinti skirtingus įgūdžius.
• Kiekvienas vaikas – individuali asmenybė. Vaiko pažinimas ir žaislų parinkimas pagal asmenines savybes.

LEKTORIUS: LUKAS KAMARAUSKAS – ergoterapeutas, lektorius. VŠĮ „Sėkmingi vaikai“ programų vadovas, elgesio analitiko asistentas (BCaBA), Delfi (Ne)matomi iniciatyvos ambasadorius.

Daugiau informacijos el. paštu mokymai@empatija.lt arba telefonu +370 621 94001

Kategorija